(61) 622 75 15

PONIŻEJ PREZENTUJEMY NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PRZEZ PAŃSTWA PYTANIA (FAQ). O ILE NIE ZNALEŹLI PAŃSTWO ODPOWIEDZI NA SWOJE PYTANIE LUB COŚ JEST NIEJASNE PROSIMY O KONTAKT Z NAMI.

 

1. Jak zarezerwować wybrane wczasy?

Przez proces założenia rezerwacji poprowadzi Państwa pomoc dostępna w zakładce REZERWACJA KROK PO KROKU

2. Zarezerwowałem i co dalej?

Rezerwacja dokonana w systemie jest rezerwacją wstępną, niezobowiązującą, która wygasa automatycznie w ciągu 2 dni roboczych o ile w tym okresie nie zostanie potwierdzona.

Potwierdzenie rezerwacji jest jednoznaczne z wpłatą zaliczki lub kwoty całkowitej ( w zależności na ile przed wyjazdem rezerwacja została dokonana).

3. Ile wynosi zaliczka?

Kwota zaliczki wynika z Warunków Uczestnictwa i wynosi 200 zł/os.dla imprez autokarowych i 30% wartości rezerwacji dla imprez lotniczych. W niektórych przypadkach wysokość zaliczki jest obniżona. Warunki ofert promocyjnych określają zawsze wysokość zmienionej zaliczki i dostępne są w zakładce Promocje.

Kwota zaliczki oraz termin jej wpłaty podane są w dolnej części umowy - zgłoszenie w tabeli Płatności.

4. Do kiedy należy dokonać płatności?

Wszystkie informacje odnośnie płatności (kwoty ,terminy wpłat oraz konto bankowe) zawarte są w umowie w tabeli Płatności znajdującej się w dolnej części druku.

Numer konta bankowego wraz z danymi do przelewu również znajdują się na umowie.

W tytule przelewu prosimy o podanie numeru umowy oraz nazwisko pierwszego uczestnika.

5. Czy wystarczy podpis 1 osoby na rezerwacji?

Na umowie wystarczy podpis pierwszej osoby z rezerwacji.

Pierwsza osoba z rezerwacji jest także osobą kontaktową.

Do tej osoby przesyłana jest umowa oraz wszelkie informacje dotyczące rezerwacji.

6. Czy obowiązują specjalne zniżki dla stałych klientów?

Stali Klienci otrzymują od nas specjalne rabaty. W przypadku gdy rezerwacji dokonuje stały Klient proszimy o zaznaczenie tego w polu uwagi przy zgłaszaniu rezerwacji.

7. Czy na wyjazd wystarczy dowód osobisty czy potrzebny paszport?

Na wszystkie destynacje autokarowe dostępne na stronie biura ZU Ways wystarczy dowód osobisty.

Paszport nie jest wymagany (również przy przejeździe przez Serbię) dla osób posiadających obywatelstwo polskie lub innego kraju UE. Osobom posiadającym obywatelstwo inne niż państwa członka UE prosimy o sprawdzenie wymagań dotyczących przejazdu i pobytu na terenie kraji tranzytowych lub docelowych – informacja taka dostępna jest również w placówkach konsularnych danego państwa.

8. Czy robiąc rezerwację dla 2 osób dostaniemy pokój 2-osobowy?

Tak. W momencie przyjęcia rezerwacji na dwie osoby automatycznie zostaje przydzielony pokój DBL (2-osobowy).

W przypadku rezerwacji na 3 osoby zostaje przydzielony pokój 3-osobowy lub pok 2-osobowy z dostawką (w zależności od danego obiektu).

W przypadku rezerwacji na 4 lub więcej osób prosimy o zaznaczenie w polu uwagi jaka struktura pokoi Państwa interesuje. 

9. Kiedy potwierdzane są lub odwoływane przejazdy antenowe?

Przejazdy antenowe potwierdzamy lub odwołujemy maksymalnie na 2 dni przed planowaną data wyjazdu. O ile Państwa wyjazd antenowy został odwołany z przyczyn zbyt małej ilości osób zgłoszonych na daną linię poponujemy wyjazd z najbliżej położonego miasta potwierdzonego. Odwołanie wyjazdu antenowego nie stanowi podstawy do rezygnacji z imprezy.

10. Czym różni się opcja wyżywienia Al (All inclusive) od AIL (All inclusive light)?

Al (All inclusive) jest to forma wyżywienia z głównymi posiłkami i napojami bez ograniczeń w określonych godzinach (np. od rana do wieczora). W przypadku wyżywienia AIL (All inclusive Light) są również główne posiłki ale brak jest napoi pomiędzy posiłkami. Napoje dostępne są tylko przy posiłku w określonej ilości (np. 1 piwo, sok itp.). Dokładne opisy form wyżywienia dostępne są w ofertach przy opisie obiektów.

11. Jakie dokumenty zabrać ze sobą do autokaru?

Do autokaru należy zabrać przede wszystkim ważny dokument potwierdzający tożsamość i uprawniający do przekraczania granic (dowód osobisty lub paszport).

Należy także zabrać umowę zgłoszenie.

12. Jaką walutę zabrać na podróż?

Na podróż najlepiej zabrać ze sobą walutę euro. Pozwoli to na zakupy na wyznaczonych punktach lub w restauracjach na trasie. Warto również mieć ze sobą karty płatnicze – pozwala to na dokonywanie płatności bez konieczności wymiany walut.

13. Kiedy i w jaki sposób przydzielane są miejsca w autokarze?

Miejsca w autokarze przydzielane są przez dział transportu na około tydzień przed wyjazdem.

Miejsca przydzielane są na podstawie kolejności zgłoszeń. Przydzielając miejsca dział transportu stara się w miarę możliwości uwzględnić prośby dodatkowe Klientów oraz przydzielić miejsca tak aby osoby z różnych rezerwacji siedziały obok siebie. Osoby z jednej rezerwacji zawsze zajmują miejsca kolejne do siebie. Wszelkie prośby dotyczące miejsc należy zgłaszać przy zakładaniu rezerwacji wpisując je w pole uwagi.

14. Co gdy spóźnimy się na wyjazd?

Na miejscu zbiórki należy pojawić się na minimum pół godziny przed planowaną godziną wyjazdu.

W przypadku gdy Klient nie stawi się na miejscu zbiórki na daną godzinę wyjazdu personel pokładowy posiada listy autokarowe wraz z danymi kontaktowymi do Klientów i kontaktuje się z Klientem na podany w umowie numer telefonu. Istotne zatem jest aby dane kontaktowe podane podczas rezerwacji były właściwe i aktualne, brak możliwości kontaktu przez personel pokładowy równoznaczny jest z nie pojawieniem się na miejscu zbiórki. Kierowca nie jest zobowiązany na oczekiwanie na spóźnionego Klienta.

15. Jak skontaktować się z personelem pokładowym?

W przypadku sytuacji awaryjnych jak np. opóźnienie pociągu, korki czy inna niemożność dotarcia na właściwy czas na miejsce zbiórki należy kontaktować się na numer alarmowy biura : 533 990 940

Personel pokładowy posiada listy autokarowe wraz z danymi kontaktowymi do Klientów i kontaktuje się z Klientem na podany w umowie numer telefonu np.w przypadku gdy Klienta nie ma na miejscu zbiórki. Numery do personelu pokładowego autokarów nie są podawane i wszelkie kontakty należy prowadzić przez numer alaramowy.

16. Kiedy dowiemy się o godzinie powrotu?

Godzina powrotu uzależniona jest bezpośrednio od godziny przyjazdu autokarów w następnym turnusie, stąd dokładne godziny podawane są na około 2-3 h przed planowaną godziną wyjazdu.

Informację o dokładnej godzinie wyjazdu otrzymują Państwo na miejscu od rezydenta lub personelu pokładowego. W przypadku samego przejazdu informacja zostaje podana przez personel pokładowy.

17. Rezygnacja z imprezy/zmiana danych

Rezygnacja z imprezy wiąże się z kosztami anulacji. Koszty anulacji naliczane są indywidualnie w zależności od wielu czynników (destynacja, obiekt, termin, ilość dni do wyjazdu itp.). Więcej informacji na temat rezygnacji znajdą Państwo w pkt 5 Ogólnych Warunków Uczestnictwa.

Wszelkie zmiany w umowie muszą być dokonane mailowo a następnie potwierdzone zmianą umowy oraz są odpłatne (cena za zmianę uzależniona jest od rodzaju zmiany oraz okresu jak pozostał do wyjazdu).

Przy niektórych ofertach dopuszczamy możliwość częściowych lub ilościowo ograniczonych zmian bezpłatnych i określone jest to warunkach danej Promocji.

18. Rzeczy pozostawione w autokarze

Personel pokładowy nie odpowiada za rzeczy pozostawione w autokarze.

Prośby o odesłanie zostawionej rzeczy na koszt Klienta można kierować na adres mailowy biura.

19. Czy posiadamy ubezpieczenie na sam przejazd/dojazd własny?

Klienci wykupujący sam przejazd posiadają ubezpieczenie NNW. Zalecamy wykupić dodatkowe ubezpieczenie na okres pobytu i przejazdu.

Klienci wykupujący opcję dojazdu własnego ubezpieczenie mają zawarte w pakiecie i zawiera KL i NNW. Ubezpieczenie jednak w takim wypadku obowiązuje tylko na czas zakwaterowania a nie na czas dojazdu na miejsce.

20. Co gdy będę potrzebował/potrzebowała wizyty lekarskiej podczas pobytu?

Wszystkie osoby udające się na wyjazd z ZU Ways ubezpieczone są w ramach polisy generalnej i posiadają jeden i ten sam numer polisy, niezależnie od miejsca czy kraju pobytu.

W razie szkody należy dokonać zgłoszenia szkody do centrali assistance ubezpieczyciela dzwoniąc na numer podany na voucherach informacyjnych. Vouchery informacyjne rozdawane są podczas przejazdu przez personel pokładowy lub na miejscu przez rezydenta/lokalnego przedstawiciela. Rezydent/lokalny przedstawiciel służy pomocą w kontakcie z pomocą medyczną i ubezpieczycielem lecz obowiązek zgłoszenia ciąży na Kliencie. Ubezpieczyciel podczas zgłoszenia kieruje do wskazanej placówki medycznej lub umawia wizytę. Przy mniejszych urazach ubezpieczyciel przyjmuje do wiadomości szkodę natomiast koszty zwraca po powrocie do kraju na podstawie rachunków. Przy poważniejszych urazach wszystkie operacje odbywają się bezgotówkowo. Ważne jest by posiadać przy sobie kartę EKUZ.

21. Chciałbym otrzymać fakturę, co zrobić w tym celu? I kiedy ją otrzymam?

Chęć otrzymania faktury oraz wszelkie i wytyczne dane dotyczące jej wystawienia należy kierować na maila biurowego: ksiegowosc@zuways.pl . Zgłoszenie mailowe musi wpłynąć najpóźniej w ciągu 10 dni po zakończonej imprezie.

Faktury zostają wysłane listem zwykłym na adres podany w mailu w ciągu 14 dni od zakończenia turnusu. Wystawiane f-ry są fakturami VAT Marża.

22. Czy potrzebne są wszystkie dane na umowie?

Wszystkie rubryki w formularzu rezerwacyjnym należy bezwzględnie wypełnić.

Dane te są niezbędne do dalszego procesu realizacji imprezy turystycznej i służą m.in. do kontaktu z Państwem.

23. Do kiedy należy przesłać podpisaną umowę?

Podpisaną umowę należy przesłać zaraz po opłaceniu zaliczki i nie później jak w dniu dopłaty. Można odesłać umowę e-mailem w formie skanu (np. jpg pdf), faxem lub w formie listu tradycyjnego.

24. Opłaciłem/opłaciłam rezerwację ale nie wiem czy opłata wpłynęła.

W przypadku wpłaty zaliczki potwierdzenie otrzymania wpłaty jest jednoznaczne z potwierdzeniem rezerwacji. Komunikat o potwierdzeniu rezerwacji otrzymują Państwo na pierwszego podanego w umowie maila po zaksięgowaniu wpłaty.

W przypadku dopłaty do rezerwacji informacja taka nie zostaje wysłana i aby sprawdzić płatność należy skontaktować się z biurem, gdzie można uzyskać takie potwierdzenie w formie ustnej lub mailowej.

25. Czy można zapisać się samemu na dokwaterowanie?

Niestety nie przyjmujemy osób na dokwaterowanie. Nasza oferta skonstruowana jest tak, że należy dopłacić do pokoju 1-osobowego. Wysokość dopłaty podana jest każdorazowo w ofercie.

26. Co oznaczają skróty BB/HB/AI/AIL... na umowie?

Są to określenia formy wyżywienia i tak odpowiednio:

OV – oferta bez wyżywienia, BB – oferta ze śniadaniem, HB – oferta z niepełnym wyżywieniem tj. śniadanie i obiadokolacja/kolacja, FB – pełne wyżywienie 3 posiłki dziennie, AI – All Inclusive opis dostępny każdorazowo przy ofercie, AIL – All Inclusive Light opis dostępny każdorazowo przy ofercie, AD - All Drinks opis dostępny każdorazowo przy ofercie.

27. Czy klimatyzacja jest płatna?

W opisie obiektu znajdą Państwo zawsze szczegółowe informacje na temat klimatyzacji i ewentualnych jej kosztów.

ZUways.pl 2013 - wszelkie prawa zastrzeżoneProjekt i Wykonanie: Artmask group Oprogramowanie: Cogishark